www.techinf1.fora.pl
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.techinf1.fora.pl Strona Główna
->
dla grupy 1
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Turbo Pascal
----------------
dla grupy 1
dla grupy 2
programiki pisane 'po godzinach'
przykladowe zadania
rzeczy ktorych nie bralismy:)
WAŻNE-ZAGLADNIJ
troche trudniejsze-wyzsza szkola jazdy
C++
----------------
C + +
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
isar
Wysłany: Sob 13:49, 09 Lut 2008
Temat postu: Procedure
jezeli w programie robimy 10x to samo(A nie mamy mozliwosci zastosowania petli), to nie ma sensu kopiowanie paru linijek i wklejanie ich nizej. wystarczy zastosowac procedure.
procedury sa dosc dziwne, ale nie takie trudne na jakie wygladaja:) wiec zaczynamy.
jak wogole zadeklarowac procedure?
otoz robimy to nastepujaco:
procedure nazwa;
ale sama deklaracja nam nic nie da, musi ona cos robic
a teraz procedura ktora bedzie robic 3linijki gwiazdek(np do odzielenia czegos w programie;) prosta ale od czegos trzeba zaczac..
program jakis_tam;{nazwa programu}
procedure gwiazdki;{nazwa procedury to "gwiazdki", tym slowem bedziemy ja wywolywac}
begin {tu bedzie tresc procedury}
writeln('**************************************************');
writeln('**************************************************');
writeln('**************************************************');
{3linie gwiazdek(bez zadnych petli, bo nie potrzebuje przy 3liniach petli}
end; {koniec tresci procedury}
begin {dopiero ten begin rozpoczyna program}
writeln('ble ble ble');
gwiazdki;
writeln('ble ble ble ble ble');
gwiazdki;
readln;
end.
http://img176.imageshack.us/img176/2389/nowyobrazmapabitowa3nl8.jpg
zamiescilem to co program wyswietla:) z opisem co robi procedura.
*************************************************************
zmienne:
zmienne w procedurach robi sie troszke inaczej, te zmienne ktore beda uzyte w procedurze musimy zadeklarowac pod slowem kluczowym procedure:
program proc;
var pet: integer;
tab : array[1..10] of integer ;
procedure zero;
var a:integer;
begin
for a:=1 to 10 do
tab[a]:=0;
end;
zmienna ktora zastosowalismy w procedurze jest pod slowem kluczowym "procedure".
caly program:
program proc;
var pet: integer;
tab : array[1..10] of integer ;
procedure zero;
var a:integer;
begin
for a:=1 to 10 do
tab[a]:=0;
end;
begin {przypisujemy do tablicy losowe liczby}
writeln('wprowadzenie liczb do tablicy');
randomize; {rozpoczete losowanie}
for pet:=1 to 10 do
tab[pet]:=random(1000);
writeln('wybrane liczby : ');
for pet:=1 to 10 do
writeln(tab[pet]);
writeln('zerowanie tablicy slowem "zero"');
zero; {po wpisaniu zero, tablica zostala wyzerowana}
readln;
end.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin