www.techinf1.fora.pl
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.techinf1.fora.pl Strona Główna
->
troche trudniejsze-wyzsza szkola jazdy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Turbo Pascal
----------------
dla grupy 1
dla grupy 2
programiki pisane 'po godzinach'
przykladowe zadania
rzeczy ktorych nie bralismy:)
WAŻNE-ZAGLADNIJ
troche trudniejsze-wyzsza szkola jazdy
C++
----------------
C + +
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
isar
Wysłany: Sob 16:40, 09 Lut 2008
Temat postu: rysowanie koła o promieniu R:)
pierw calosc programu: (i zaraz go 'rozczlonkuje i omowie po koleji wszystko');
************************************************************
program kolo ;
uses GRAPH, crt;
var tryb, karta,r : integer;
begin
writeln('program zrobiony przez Konrada J. zakaz kopiowania');
writeln('podaj promien');
readln(r);
karta:=0;
tryb:=0;
initgraph(tryb,karta,'C:\tb\BGI');
setcolor(14);
circle(250,250,r);
repeat until keypressed;
closegraph;
end.
*************************************************************
a wiec przejdzmy do omawiania
uses GRAPH, crt;
{musimy uzyc 2modulow, Graph i Crt, beda one zawsze kiedy chcemy cos rysowac}
var tryb, karta,r : integer;
{2 zmienne, Tryb i karta- dzięki temu Pascal sam rozpozna typ naszej karty itp}
{zmienna R to bedize promien naszego kola}
writeln('podaj promien'); {to wiadome}
readln(r);
karta:=0; {przypisujemy do tej zmiennej 0}
tryb:=0; {i do tej tez zero, dzieki tym zerom pascal sam rozpozna typ naszej karty.}
initgraph(tryb,karta,'C:\tb\BGI'); {init graph wlacza tryb graficzny}
{C:\tb\bgi sciezka do pliku BGI}
setcolor(14); {ustawia kolor koła(textcolor tutaj nie dziala, musimy sie poslugiwac setcolor'em}
circle(250,250,r); {circle to figura jaka bedzie rysowana}
{250,250 to jej pozycja( X,Y-wspolzedne)}
{r-rozmiar promienia}
repeat until keypressed; { Repeat Until Keypressed zatrzyma nowo otwarte okno programu graficznego(inaczej odrazu znikl by rysunek, i nic bysmy nie zobaczyli)}
closegraph; {zamkniecie modulu graficznego}
end. {koniec programu}
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin