Autor Wiadomość
isar
PostWysłany: Nie 15:08, 03 Lut 2008    Temat postu: Petla FOR

a wiec doszlismy do petli(w ksiazce rozdzial 6. strona 43.)

zaczniemy od petli FOR

a wiec wyglada ona tak:
FOR zmienna:=wartosc poczatkowa TO wartosc koncowa do
czyli:
FOR a:=1 TO 10 do
co obieg petli dodaje nam do zmiennej A 1, i sprawdza czy A wynosi 10,jesli tak to konczy petle, jesli nie to wykonuje to co w petli, i dodaje 1.

mozemy tez odliczac w 'dol'

for a:=10 DOWNTO 1 do
to samo co wczesniej, ale tym razem nie dodaje do A tylko odejmuje:)

przykladowy program wyswietlajacy 10x "1TI":

program trzeci ;
var a : integer;
begin
for a:=1 to 10 do
writeln('1TI');
readln;
end.

jesli chcemy do petli for dorzucic cos wiecej niz tylko jedna linie kodu musimy zrobic tak:

for a:=1 to 10 do
begin
writeln('1ti');
writeln('turbo pascal');
end;

koniecznie bylo zastosowanie begin-end; , tylko wtedy zostanie wykonana druga operacja czyli wypisanie slow 'turbo pascal'.


napisz program ktoremu podasz liczbe(np 5)
a on za pomoca petli pomnozy przez siebie liczby od 1 do 5
jesli podamy liczbe 5 to zrobi cos takiego : 1*2*3*4*5
a jesli 3 to bedzie robil cos takiego 1*2*3, i oczywiscie wyswietlal na koncu wynik:)

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group